Een consequent gebruikte huisstijl zorgt ervoor dat je onderneming sneller herkend wordt. Ook zet je je identiteit neer.
Als je altijd voor je (bedrijfs)naam Comic sans gebruikt en dezelfde kleur rood pakt, heb je feitelijk een huisstijl. Maar hiermee laat je niet zien dat je onderscheidend bent.
De drie basiselementen van een goede huisstijl:
• Logo
• Typografie
• Kleur
Belangrijk is de doelstelling en wat je wilt uitstralen, oftewel het imago van je bedrijf. Google je op “juridisch adviseur logo” dan valt op dat er rustige kleuren en strakke lettertypes gebruikt zijn. Google je op “babykleding logo”, dan zijn het juist zachte tinten en decoratieve lettertypes. Ieder imago heeft een ander beeldmerk, kleur en lettertype gebruik.
Een consequent gebruikte huisstijl zorgt ervoor dat je onderneming sneller herkend wordt. En dit is meer dan het logo en je visitekaartje. Alles binnen je communicatieplan telt mee. Website, (bedrijfs)kleding, autobelettering, enzovoort. Door alles in één stijl door te voeren, krijg je een totaalplaatje waardoor je betrouwbaar, professioneel en herkenbaar bent.